zaterdag 30 juli 2011

Koester je stille momenten met God








Koester je stille momenten met God


Psalmen 119: 145 -148
145 Ik roep met heel mijn hart,
geef antwoord, HEER,
ik wil uw wetten volgen.
146 Ik roep u aan, red mij,
en ik zal mij houden aan uw richtlijnen.




147 Nog voor het morgenlicht roep ik om hulp,
in uw woord stel ik mijn hoop.
148 In de uren van de nacht houd ik mijn ogen geopend
en overdenk ik uw woord.


We moeten onze dagelijkse stille tijden met God koesteren.
Wanneer we tijd voor God willen maken moeten we ons afsluiten van alles van buiten. Van alles wat ons aflijd, zoals harde muziek, televisie , ofzelfs de telefoon. Neem uw bijbel en ga aan de voeten zitten van Jezus.


We kunnen het woord lezen en het overdenken.
Misschien is het een stukje uit het woord van God. Maar laten we luisteren wat God wil zeggen.


Psalmen 119:105
105 Uw woord is een lamp voor mijn voet,
een licht op mijn pad.
106 Ik zweer mij te houden aan uw rechtvaardige voorschriften
en ik zal mijn eed gestand doen.


We moeten Gods woord in ons hart bewaren.


Psalmen 119: 9-11
9 Hoe kan wie jong is zuiver leven?
Door zich te houden aan uw woord.
10 Met heel mijn hart heb ik u gezocht,
laat mij niet afdwalen van uw geboden.




11 Uw belofte heb ik in mijn hart geborgen,
zo zal ik niet tegen u zondigen.


Laten we iedere dag tijd nemen voor Gods woord.
Voor God is het nooit teveel als we tijd voor Hem nemen.
Hij vind het fijn om met ons een relatie te hebben.
We kunnen onze hart uitstorten. Onze tranen bij Hem brengen.
We kunnen alles met Hem delen wat er Innerlijk in ons om gaat...Niets ontgaat God.
Hij houdt van ons met een eeuwige liefde
We moeten geduldig en stil zijn als Hij tot ons wil spreken
Er zijn dagen dat je geen woorden heb ...Wees gewoon stil in Zijn Tegenwoordigheid...want je stilte en tranen spreken al genoeg tot Hem.
Niemand kan ons zoveel liefde geven als Hem.
Hij heeft alles aan ons gegeven. Hij heeft het best voor ons gegeven.


Jezus stierf aan het kruis, Hij is opgestaan uit de dood, zodat wij samen met Hem in eeuwigheid zouden leven in de hemel.
Laten we onze beste tijd aan Hem geven. Maak geen compromise.
Misschien zijn er dagen dat je minder tijd heb gegeven... weet dat Hij van je Houdt...Hij wacht op jou.


Daniel was een hardwerkende man, maar 3 keer per dag knielde Hij neer voor God.


Daniel 6
11 Toen Daniël hoorde van het besluit dat op schrift gesteld was, ging hij naar zijn huis. In zijn bovenvertrek had hij in de richting van Jeruzalem open vensters. Daar knielde hij neer, bad tot zijn God en prees hem, precies zoals driemaal per dag zijn gewoonte was.




Daniel maakte geen compromise met God. Zelfs toen zijn leven in gevaar was.
Laten we elke dag tijd nemen voor God.
Als je werk of op school ben, kun je tijd nemen tijden je pauzes.
Je kunt tijd nemen als het mooi weer is. Ga buiten wandelen naar een rustige plaats. Zoek gewoon een rustige plaats op.
Zelfs als we op een drukke plaats zijn kan je je even afsluiten en tijd nemen voor God. Je kunt zijn tegenwoordigheid ervaren.
Als je druk met je huishouden bezig ben, neem even de tijd voor God.


Psalmen 55:18
In de avond, in de morgen, in de middag
klaag ik en zucht ik,
en hij hoort mijn stem.




Er is een lied waar ik heel veel van hou.
Dit zijn de woorden van de tekst.


Ik buig mij voor uw heerlijkheid
Mijn leven is niet meer van mij
Een levend offer wil ik zijn
Om u te eren Heer


Ik zoek de Gever niet de gift
Mijn hartsverlangen is aan U
Te geven wat U toe behoort
Om U te eren Heer


Halleluja
Halleluja
Halleluja
Ere aan de Heer


Hij houdt zoveel van je. Zijn liefde is zo groot en onvoorwaardelijk.
Mis je stille tijd niet met God... Koester deze momenten... In zijn tegenwoordigheid worden we vernieuwd en verfrist.


Wees gezegend

Geen opmerkingen:

Een reactie posten